Modest

Research

De Movement Development Studio (Modest) in Gent wouden hun diensten en community onder de loep nemen om meer verbinding te vinden met elkaar en de bewegingsleer tot een hoger niveau te tillen.

Klant
Modest
Jaar
2024

Probleem

Modest bestond 5 jaar en had in die tijd al een mooie community van 'Movers' opgebouwd. Ze zijn in België de voorlopers op het vlak van de movement culture van Ido Portal, een hele nieuwe manier om naar beweging en het lichaam te kijken. Kinésitherapie 2.0.
Na 5 jaar zochten ze opnieuw richting. Er was waar wouden ze naartoe met de 'Movers'?

No items found.

Doelstellingen

Uitgebreide informatie verzamelen om een solide basis te creëren voor besluitsvorming en de community betrekken.

Business:

  • Missie en visie MODEST
  • Ontlasten/automatiseren van bijkomstige taken
  • Onderzoek 1op1 trajecten vs groepslessen
  • Verschillende soorten klanten en hun drijfveren
  • Kost vs benefit voor klanten (Value proposition)
  • Nieuwe benefits creëren

Community

  • Wat wil de community
  • Hoe zien ze de whatsapp groep
  • Open gym
  • Is er nood aan een fysieke community ruimte
  • Informele events
  • Motivatie stimuleren
  • Ambassadeurs

Communicatie

  • Meer movers in de groepsles krijgen
  • Communicatie ‘Funnel’ scherp krijgen
  • Authenticiteit bewaren
  • Content creatie
  • Community content
  • Testimonials
  • Movement filosofie (vb.: Podcast)

No items found.

Proces

Verschillende doelgroepen bepalen

Ik begeleid jullie doorheen een workshop om de verschillende doelgroepen vorm te geven. Hieruit maak ik een analyse en geef deze weer in de vorm van een visuele persona.

  • Workshop ID cards
  • Opmaak eerste versie persona’s

Bevragen van mensen uit elke doelgroep

Aangezien elke doelgroep andere noden en behoeftes heeft is het belangrijk om deze duidelijk in kaart te brengen. Hiervoor ga ik in gesprek met de community zodanig kwalitatieve en kwantitatieve data te verzamelen. Deze analyseer ik en geef ik visueel weer in de persona’s en customer journeys (Zie voorbeeld volgende pagina)

  • Diepte-interviews met klanten (bezig)
  • Enquete om kwantitatieve data te verzamelen
  • Analyse data
  • Aanvulling persona’s
  • Opmaak van customer journey’s

Communicatie workshop

Dieper ingaan om een beeld te krijgen van wat wij willen en wat de studenten kunnenverwachten van het beweegproces bij MODEST.

Data-verzameling

Wat is er allemaal van bestaande data rond aantal deelnemers/les. Inschrijvingen, no-shows,...

Voorstelling research en bespreking

Na de verzameling van alle data en de analyse ervan, stel ik jullie de bevindingen voor die uit deze eerste research fase zijn voort gekomen.

Zo krijgen jullie beter inzicht in de noden en wensen van elk van jullie soorten klanten. Alsook welke opportuniteiten er liggen.

  • Welke uitdagingen willen we aanpakken
  • Identificeren van meetbare doelen

No items found.

Resultaat

Aanpassing van aanbod volgens de noden van de Movers en in de richting van Modest hun scherpgestelde visie.

No items found.

Samen groeien naar succes

Neem vandaag nog contact op en ontdek hoe wij jou kunnen helpen jouw doelen te bereiken.